에너지뉴스
제목 | 글로벌) 고출력 EV 충전의 부하 프로파일 왜곡 분석 | ||
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국가 | [글로벌] | 출처 | EE Power - Latest Smart Grid News |
산업구분 | [스마트그리드] | 등록일 | 2024.08.08 |
구분 | 기술 | ||
(고출력 충전소의 중요성) 150kW 이상의 고출력 EV 충전소가 증가하는 수요를 충족시키는 데 중요하지만, 이는 전력망에 부하 왜곡을 초래할 수 있음 (부하 왜곡 문제) 고출력 충전소는 전력망의 효율성, 안정성 및 신뢰성에 영향을 미치며, 예측 불가능한 부하 패턴으로 인해 전력망 운영이 어려워짐 (해결 방안) 부하 왜곡을 완화하기 위해 직접 부하 제어, 차량-그리드(V2G) 기술, 고급 계량 인프라(AMI) 및 머신 러닝 알고리즘을 활용한 실시간 부하 예측 등이 제안됨 기사 원문 발췌
제목 :
Analyzing Load Profile Distortion in High-Power EV Charging 발췌 내용 :
During high-power EV charging, the grid is exposed to a challenge that affects its efficiency, stability, and reliability. This challenge, referred to as load profile distortion, results from the unpredictability and variability in the demand pattern of the grid’s power introduced by high-power EV charging stations. The increase in demand for electricity from the grid is an aspect that results from sudden high loads. When 50 kW or more is drawn from the grid by these high-power charging stations, a notable increase in power demand can be created. Where there are simultaneous EV chargers at work, the peak load curve can spike even more. To better visualize this power demand concept, consider the following example: multiple 50 kW EV charging stations are operating simultaneously at a voltage of 400 V.
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원문 링크 | https://eepower.com/technical-articles/analyzing-load-profile-distortion-in-high-power-ev-charging/ |