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에너지원별 주요 특허

특허명 미국) Battery-supported braking system for a wind turbine
국가 [미국]  출원인 General Electric Company(US)
우선권 번호 US 201615223053 우선일 2016.07.29
출원번호 EP 2017-181060 출원일 2017.07.12
등록번호 EP 3276165 B1 특허 등록일 2025.04.02
패밀리특허 US 10243352 B2, EP 3276165 B1, ES 3034007 T3, DK 3276165 T3 IPC F03D-007/02 H02P-009/00 H02P-009/10 H02H-007/08 H02H-007/06
산업구분 [풍력에너지]  등록일 2025.11.27
본 발명은 전력망(82)에 연결된 풍력 터빈 전력 시스템(100)을 위한 보호 시스템(102)에 관한 것이다. 보호 시스템(102)은 적어도 하나의 브레이크 저항 요소(116) 및 적어도 하나의 브레이크 스위치 요소(120, 122)를 갖는 메인 브레이크 회로(104), 저장 요소(118), 및 제어기(75)를 포함한다. 브레이크 저항 요소는 브레이크 스위치 요소를 통해 풍력 터빈 전력 시스템의 전력 변환기(65)의 DC 링크(68), 발전기(24)의 회전자(80)의 권선, 또는 풍력 터빈 전력 시스템의 발전기의 고정자(78)의 권선 중 적어도 하나에 결합된다. 배터리 시스템(130)은 배터리 스위치 요소를 통해 발전기에 결합된다. 또한, 제어기는 전자기(EM) 토크 손실 이벤트를 검출하는 것에 응답하여 전력 그리드(power grid)로부터 전력 변환기 및 발전기를 분리하고 메인 브레이크 회로 또는 배터리 시스템 중 적어도 하나를 발전기에 연결하여 EM 토크를 생성하도록 구성된다.
특허 원문 발췌
제목 :
Battery-supported braking system for a wind turbine
독립항 :
A protection system (102) for a wind turbine power system (100) connected to a power grid (82), the wind turbine power system (100) having a generator (24) with a stator (78) and a rotor (80) and a power converter (65) having a rotor-side converter (66), a grid-side converter (70), and a DC link (68) configured therebetween, the protection system (102) comprising: a main brake circuit (104) having at least one brake resistive element and at least one brake switch element, the brake resistive element coupled to at least one of the DC link (68) of the power converter (65), windings of the rotor (80) of the generator (24), or windings of the stator (78) of the generator (24) via the brake switch element; a battery system (130) coupled to the generator (24) via a battery switch element (132), wherein the battery system (130) is coupled to two phases or three phases of the rotor (80), the battery system (130) comprising a battery resistive element (134); and a controller (75) configured to disconnect the power converter (65) and the generator (24) from the power grid (82) and connect at least one of the main brake circuit (104) or the battery system (130) to the generator (24) in response to detecting an electromagnetic (EM) torque loss event so as to generate an EM torque.
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