에너지뉴스
제목 | 글로벌) 글로벌) ICCT, 유럽내 파워트레인 온실가스 배출량 비교 분석 연구 결과 발표 | ||
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국가 | [글로벌] | 출처 | TechXplore |
산업구분 | [기타] | 등록일 | 2023.02.08 |
구분 | 기술 | ||
국제청정교통협의회(International Council on Clean Transportation)가 유럽내 파워트레인들*의 수명 주기 온실가스 배출량 비교 분석한 결과, 전기 배터리 트럭이 디젤트럭 대비 온실가스 배출량이 63% 적은 것으로 나왔으며, 동 연구 결과에 따라 전기배터리 모델은 유럽내 온실가스 배출량 목표 달성에 기여할 것이라는 소식이 TechXplore에 게시되었습니다. * 파워트레인 : 전기, 수소, 천연가스 및 디젤트럭. 버스 등 기사 원문 발췌
제목 :
Battery electric trucks emit 63% less GHG emissions than diesel, finds analysis 발췌 내용 :
A new study compares the life-cycle greenhouse gas (GHG) emissions of electric, hydrogen, natural gas and diesel trucks and buses in Europe. The results indicate a clear pathway to decarbonize the sector: Battery electric models can deliver the greatest emission reductions even when using the EU's average electricity grid mix, which is not fully renewable but will continue to improve during the lifetime of the vehicles. The comparison of the different powertrains and fuel options reveals that battery electric trucks take the lead in reducing GHG emissions. When estimated over the whole lifetime of a battery-electric 40-ton tractor-trailer entering service in 2021, these vehicle models produce at least 63% lower emissions compared to diesel. As the grid continues to decarbonize, the emissions of these will fall—the study shows an 84% reduction of emissions when using only renewable electricity.
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원문 링크 |
https://techxplore.com/news/2023-02-battery-electric-trucks-emit-ghg.html
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