정책동향보고서
| 제목 | 미국) 교통세 및 에너지 전환: 교통인프라 이용 및 부가적으로 발생하는 외부비용 징수를 위한 정책 설계 | ||
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| 국가 | [미국] | 출처 | RFF(Resources for the Future) |
| 산업구분 | [에너지효율] | 등록일 | 2023.04.20 |
전기자동차 판매 증가로 석유 수요 및 관련 공공수입이 감소함에 따라 국가 재정확보를 위한 세 가지 정책을 제안하고, 이를 통한 세수 확보 효과를 추정한 보고서가 RFF에 게시되었습니다. 원문 제목 및 목차
제목 :
Transportation Taxes and Energy Transitions: Alternative Policy Designs for Funding US Road Infrastructure and Pricing Externalities 원문목차 :
Contents 1. Overview 1 1.1. Literature review of alternative tax policies for vehicles 2 1.1.1 Welfare effects 3 1.1.2. Estimating the external costs of driving 3 1.1.3. Distributional effects 4 1.2. Implementation issues for a VMT tax 5 2. Research Questions and Methods 7 2.1. Policy scenarios 7 2.2. Overview of RFF transportation model 9 2.3. Key data inputs 11 2.3.1. Estimating revenue needs for the B scenarios 11 2.3.2. Estimating the share of revenue from household vehicles 12 2.3.3. Cost of implementing a VMT tax 12 2.3.4. Estimating external costs 13 3. Results 17 3.1. State and federal revenues 17 3.2. New vehicle market for households 20 3.3. VMT and gasoline consumption 21 4. Conclusions 23 5. References 25 6. Appendix 29 A.1. Developing revenue estimates 29 A.1.1. Fuel consumption from fleet vehicles 30 A.1.2. Estimating revenue levels 30 A.2. Developing congestion cost estimates 31 A.2.1. Congestion in urban areas 31 A.2.2. Finding the optimal tax on congestion for the urban areas 32 A.2.3. Converting urban area congestion taxes to average county congestion taxes 33 A.3. Appendix References 35
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| 원문 링크 |
https://www.rff.org/publications/working-papers/transportation-taxes-and-energy-transitions-alternative-policy-designs-for-funding-us-road-infrastructure-and-pricing-externalities/
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