본문바로가기 상단주메뉴 바로가기

KETEP 세계에너지시장정보

닫기
닫기

정책동향보고서

제목 미국) 교통세 및 에너지 전환: 교통인프라 이용 및 부가적으로 발생하는 외부비용 징수를 위한 정책 설계
국가 [미국]  출처 RFF(Resources for the Future)
산업구분 [에너지효율]  등록일 2023.04.20
전기자동차 판매 증가로 석유 수요 및 관련 공공수입이 감소함에 따라 국가 재정확보를 위한 세 가지 정책을 제안하고, 이를 통한 세수 확보 효과를 추정한 보고서가 RFF에 게시되었습니다.
원문 제목 및 목차
제목 :
Transportation Taxes and Energy Transitions: Alternative Policy Designs for Funding US Road Infrastructure and Pricing Externalities
원문목차 :
Contents
1. Overview 1
1.1. Literature review of alternative tax policies for vehicles 2
1.1.1 Welfare effects 3
1.1.2. Estimating the external costs of driving 3
1.1.3. Distributional effects 4
1.2. Implementation issues for a VMT tax 5
2. Research Questions and Methods 7
2.1. Policy scenarios 7
2.2. Overview of RFF transportation model 9
2.3. Key data inputs 11
2.3.1. Estimating revenue needs for the B scenarios 11
2.3.2. Estimating the share of revenue from household vehicles 12
2.3.3. Cost of implementing a VMT tax 12
2.3.4. Estimating external costs 13
3. Results 17
3.1. State and federal revenues 17
3.2. New vehicle market for households 20
3.3. VMT and gasoline consumption 21
4. Conclusions 23
5. References 25
6. Appendix 29
A.1. Developing revenue estimates 29
A.1.1. Fuel consumption from fleet vehicles 30
A.1.2. Estimating revenue levels 30
A.2. Developing congestion cost estimates 31
A.2.1. Congestion in urban areas 31
A.2.2. Finding the optimal tax on congestion for the urban areas 32
A.2.3. Converting urban area congestion taxes to average county congestion taxes 33
A.3. Appendix References 35
※ 본 정보는 게시일로부터 수정/변경될 수 있으므로, 정확한 내용은 아래 출처의 링크를 통해 확인하시기 바랍니다.
쿠키를 지원하지 않는 브라우저이거나 브라우저 설정에서 쿠키를 사용하지 않음으로 설정되어 있는 경우 사이트의 일부 기능(로그인 등)을 이용할 수 없으니 유의해 주시기 바랍니다.