에너지뉴스
제목 | 글로벌) 전력선 없는 듀얼 모드 기관차 출시 | ||
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국가 | [글로벌] | 출처 | EE Power - Latest Smart Grid News |
산업구분 | [에너지효율] | 등록일 | 2024.04.16 |
구분 | 기술 | ||
Siemens의 듀얼 모드 기관차는 전기 및 디젤 추진을 통합하여 화물 운송에 유연성을 제공함 기관차의 이중 모드 기능을 통해 가공선에 접근할 수 있을 때 전기 추진으로 전환하고 가공선을 사용할 수 없을 때 연료 동력 작동으로 되돌릴 수 있음. 이 장치에는 950kW 디젤 엔진 시스템, 15k V 전압 시스템 및 2,210kW의 최대 전기 모드 견인력이 포함되며, 최대 속도 120km/h, 무게 84톤의 이 솔루션은 무게를 줄여 효율성을 높일 수 있음 이 기관차는 연간 25,000톤의 이산화탄소 배출량을 줄이고 연간 1,200만 리터의 연료 요구량을 줄이는 데 도움이 됨 기사 원문 발췌
제목 :
No Power Lines? No Problem With Dual-Mode Locomotive 발췌 내용 :
Siemens’ dual-mode locomotive integrates electric and diesel propulsion to offer flexibility in freight operations. The locomotive's dual-mode feature allows it to transition to electric propulsion when an overhead line is accessible and revert to fuel-powered operation when the overhead line is unavailable. The device includes a 950 kW diesel engine system, a 15 k V voltage system, and a maximum electric mode traction power of 2,210 kW. With maximum speeds of 120 km/h and a weight of 84 tons, the solution reduces weight for enhanced efficiency. Specifically, these locomotives help reduce emissions by 25,000 tons of carbon dioxide per year and lower fuel requirements by 12 million liters per year.
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원문 링크 | https://eepower.com/news/no-power-lines-no-problem-with-dual-mode-locomotive/ |